Gönül gizliliklerini zaman zaman söylermiş / Acıya düştüğü dönemde destan söylermiş Sevgiye kapılıp da ayrılık acısına / Ben katlanırım diyen yalan söylermiş
Villa by The Sea, Deniz Kenarındaki Villa, 1878 Ressam Arnold Böcklin
Arnold Böcklin romantik akımdan etkilenmiş sembolist bir ressamdır, yapıtları Max Ernst, Salvador Dali ve özellikle Giorgio de Chirico'yu etkilemiştir. Resimde deniz kenarında Roma tipi bir villa, kıyıya vuran dalgalar, villanın bahçesinde heykeller ile gizemli bir sahne ve ellerini çenesine dayamış bir kadının melankolik, ümitsiz izlenimi veren duruşu, kadın belki de birini bekliyor yorumları da yapılmıştır.
Böcklin bu eserin 14 yıl içinde (1864-1878) tam 6 versiyonunu yapmış. Bu resim 1878 tarihli en son versiyonu. 1864 ilk versiyonu sadece manzaradır. Böcklin neden bu resme yıllar içinde defalarca geri döndü bilinmiyor. Böcklin "Ölüler Adası" adlı resminde versiyonları yapmıştır. Ölüm teması Böcklin'in özellikle kızı Maria'nın ölümünden sonra en sık kullandığı tema olduğu için burada bekleyen kadının birini kaybetmiş bir kadın olabileceği yorumları yapılmıştır. İnsanlar zaman zaman aynı rüyayı defalarca görür aynı mekanı sadece ufak tefek değişiklikler ile bu resmin Böcklin için böyle bir anlamı olduğunu hatta zaman içinde tekrarlanan gizemli rüyasını resmettiğini söyleyenler de olmuş.
Bir arkadaşımın hatırlatması ile kadının, ölen kızlarının arkasından yas tutan eşi Angela Böcklin olabilir demesi üzerine Angela Böcklin'in eşi tarafından yapılmış bir tablosunu buldum. Resme ve siyah şala bakınca bu resimdeki kişinin yıllarca ölen kızlarının arkasından yas tutmayı bırakmayan Angela olması büyük ihtimal...
Gönül gizliliklerini zaman zaman söylermiş / Acıya düştüğü dönemde destan söylermiş
YanıtlaSilSevgiye kapılıp da ayrılık acısına / Ben katlanırım diyen yalan söylermiş
Azmizâde Hâleti | 1570 - 1631
Villa by The Sea, Deniz Kenarındaki Villa, 1878 Ressam Arnold Böcklin
YanıtlaSilArnold Böcklin romantik akımdan etkilenmiş sembolist bir ressamdır, yapıtları Max Ernst, Salvador Dali ve özellikle Giorgio de Chirico'yu etkilemiştir. Resimde deniz kenarında Roma tipi bir villa, kıyıya vuran dalgalar, villanın bahçesinde heykeller ile gizemli bir sahne ve ellerini çenesine dayamış bir kadının melankolik, ümitsiz izlenimi veren duruşu, kadın belki de birini bekliyor yorumları da yapılmıştır.
Böcklin bu eserin 14 yıl içinde (1864-1878) tam 6 versiyonunu yapmış. Bu resim 1878 tarihli en son versiyonu. 1864 ilk versiyonu sadece manzaradır. Böcklin neden bu resme yıllar içinde defalarca geri döndü bilinmiyor. Böcklin "Ölüler Adası" adlı resminde versiyonları yapmıştır. Ölüm teması Böcklin'in özellikle kızı Maria'nın ölümünden sonra en sık kullandığı tema olduğu için burada bekleyen kadının birini kaybetmiş bir kadın olabileceği yorumları yapılmıştır. İnsanlar zaman zaman aynı rüyayı defalarca görür aynı mekanı sadece ufak tefek değişiklikler ile bu resmin Böcklin için böyle bir anlamı olduğunu hatta zaman içinde tekrarlanan gizemli rüyasını resmettiğini söyleyenler de olmuş.
Bir arkadaşımın hatırlatması ile kadının, ölen kızlarının arkasından yas tutan eşi Angela Böcklin olabilir demesi üzerine Angela Böcklin'in eşi tarafından yapılmış bir tablosunu buldum. Resme ve siyah şala bakınca bu resimdeki kişinin yıllarca ölen kızlarının arkasından yas tutmayı bırakmayan Angela olması büyük ihtimal...
Kaynak: https://serkanhizli.wordpress.com/2015/02/06/villa-by-the-sea-deniz-kenarindaki-villa-1878-ressam-arnold-bocklin